fiataloknak

Virtuális sportolási lehetőségnek adott otthont júliusban a gyékényesi könyvtár, mely ösztönzőleg hat az otthoni, egyéni, vagy akár csoportos tornázáshoz.

Ezeket a kérdéseket már alsó tagozattól egészen a felsőoktatásig gyakran teszik fel a diákok, amikor beadandó dolgozatot, projektmunkát, kiselőadást, szakdolgozatot készítenek.

Te is ezen diákok közé tartozol? Tőled is kérdezik ezt a diákok vagy a gyermeked?

A Széchenyi István Egyetem könyvtára idén ünnepli tízéves jubileumát annak, hogy új, ultramodern, építészeti nívódíjjal is kitüntetett épületbe költözött.

Rendhagyó a formája, de a tavalyi sikeres szervezés után idén ismét online versmondó versenyt hirdet a Csorba Győző Könyvtár Körbirodalom Gyermekkönyvtára a magyar költészet napjára.

A pilisi Kármán József Városi Könyvtár és Közösségi Ház a Gubányi Károly Általános Iskolával közösen, idén 5. alkalommal szervezi meg a Baranyi Ferenc Szavalóversenyt, ezúttal a COVID-19 járvány miatt online formában.

A versenyre általános iskolások mellett, ebben az évben már középiskolások és felnőttek is jelentkezhetnek.

Új szolgáltatás indult a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár Sárkányos Gyerekkönyvtárában! Személyre szabottan ajánlanak könyveket az érdeklődőknek!

Közeleg az az időszak, amikor a továbbtanuláson gondolkodók kiválaszthatják azt a szakot, amelyen tanulmányaikat folytatni kívánják. A Magyar Könyvtárosok Egyesülete (MKE) egy infografikán keresztül szeretne általános képet adni a könyvtáros életről, illetve a választható egyetemekről és képzési szintekről.

Az Európa Kulturális Fővárosa projekt 2010-ben átadott fejlesztései több tekintetben is hosszú távon meghatározza Pécs városának jelenét. A város jelentős beruházásokkal bővült, ezek között az egyik kiemelkedő építészeti alkotás a Dél-Dutántúli Regionális Könyvtár és Tudásközpont épülete. A megyeszékhely könyvtári fejlesztése jelentősen meghatározta az épületbe költöző könyvtárak jövőjét.

Minecraft a Móricz Zsigmond Könyvtárban (fotó: Gamers for Gamers)

Van-e helye a videójátékoknak a könyvtárban? Igen, van. Mutatjuk!

Játszani mindenki szeret. Tudta-e, hogy a könyvtárak már a 19. század közepe óta támogatják helyszínként, programjaik és gyűjteményeik révén a különböző típusú játékokat? Hozzáférést biztosítanak a különböző játékformákhoz: a sakktól a modern társasjátékokon valamint a számítógépes és konzolos játékokon át egészen az e-sportokig és a virtuális valóságot (VR) felhasználó játékokig. Videójáték-konzolok beszerzésével egyéni és csoportos játékra nyújtanak lehetőséget, akár klubformában is. A könyvtárban a gyerekek együtt tölthetik az idejüket barátaikkal, ahol társasjátékozás és videójátékozás közben könyvek, könyvtárosok és valódi tudásvilág veszi körül őket.

A hangvezérelt okoseszközök és a mesterséges intelligenciát alkalmazó digitális asszisztensek megjelenése a könyvtárakban sem elmaradhatatlan. Vajon használható egy digitális asszisztens könyvtári szolgáltatásokra, vagyis Alexa és Siri lehetnek könyvtárosok is?



Kérdezd
a könyvtárost!